De regels van beachvolleybal verschillen op een aantal punten van het normale volleybal. De algemene beachvolleybal regels kun je hier vinden.

Tijdens het toernooi wijken we op een aantal punten af van de normale regels de belangrijkste regels staan hieronder vermeld:

• Er wordt gespeeld op tijd, waarbij het begin- en het eindsignaal door de wedstrijdleiding wordt aangeven. De lopende rally wordt bij het  eindsignaal volledig uitgespeeld.
  • Iedere zeven gespeelde punten wordt er van kant gewisseld.
  • De eerste bal en de bal die het net over gaat mogen alleen hard gespeeld worden (onderarms, slaan, vuist, nokkels) en dus niet bovenhands (deze regel mag in onderling overleg geschrapt worden in de voorrondes, in de finales gelden ze altijd.
  • Blokken telt mee met hier drie keer spelen.
  • Netservice is fout.
  • Het eerst genoemde team in het speelschema begint met de opslag.
  • Time-outs zijn niet toegestaan evenals het wisselen van spelers. Er mag wel worden ingedraaid op de service positie.
  • Per gewonnen wedstrijd krijgt een team 2 punten en bij gelijkspel krijgt elk team 1 punt.
  • Indien twee of meer teams in de poule met een gelijk aantal wedstrijdpunten eindigen geldt het volgende:
    • Ten eerste de uitslag van de onderlinge wedstrijd.
    • Ten tweede het totaal saldo van de scores van alle wedstrijden.
    • Ten derde de gescoorde punten van alle wedstrijden.
  • In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de toernooicommissie.