• mijling.jpg
  • PLUS_Verbeeten.jpg
  • Keurslager_Roland_Centen.jpg

Snelkoppelingen

Verandering in het protocol: wij geven elkaar voor de wedstrijd een hand.
In het kader van Fair Play en Veilig Sport Klimaat is er een belangrijke aanvulling op het protocol. Drie minuten voordat de wedstrijd begint schudden alle spelers elkaar de hand. Ook de scheidsrechter(s) kan hier aan mee doen door zich, net als de spelers, langs het net op te stellen.
Wij hopen dat elk team, van eredivisie t/m de laagste jeugdklasse, hieraan zal deelnemen.

Andere spelregelwijzigingen zijn: het liberoshirt en de tekens van de 2e scheidsrechter.
De libero draagt een shirt van een totaal andere hoofdkleur dan de rest van het team. De hoofdkleur van het liberoshirt komt niet voor in het teamshirt. Het is niet toegestaan om shirtcombinaties te hebben die qua lay-out gelijk zijn aan de regulieren shirts, maar waarbij de kleurstelling van de vlakken is omgedraaid.
Seizoen 2014-2015 zal als gedoogjaar gelden in de topdivisie en lager. De eredivisie moet wel voldoen aan deze spelregel.